mandag 13. desember 2010

IKT og vurdering

Nå prøver jeg meg med blogging for første gang. Jeg tror det er første gang, ihvertfall. Kanskje har det skjedd som øvelse på et kurs tidligere. Jeg er i utgangspunktet glad i å skrive så det vil vel gå bra? Sperrene er nok der i forhold til at andre skal lese innlegget. Vanligvis liker jeg å file på setninger og ord for at teksten skal bli bra. Men det må en vel bare glemme i denne verdenen? Mail har jo blitt en vanlig kommunikasjonsform, som jeg er fortrolig med, og denne ligner.

Jeg ser foreløpig ikke at bloggmediet gir så mye større muligheter enn mailformen, men det er sikkert noe av vitsen med hele studiet. Det er den muligheten mange flere har til å lese det jeg skriver, som er det nye. Jeg forstår ikke helt hvordan og det skal det bli spennende å lære og kanskje i stor grad bruke seinere.

2 kommentarer:

  1. Hei, Ragnvald.
    Senk skuldrene og skriv. Jeg har heller ikke blogga før, men det skyldes bekymring for den tida jeg har tilgjengelig. Jeg finner ut at døgnet fremdeles bare har 24 timer. Samtidig tenker jeg at blogging er en fin måte å komme i dialog med folk heile tida. Ikke bare når vi møtes på kurs el.l. Vi har mange synspunkter på skole, både du og jeg, og jeg tror ikke vi har vondt av å bryne oss på andre. Og så tror jeg vi kan ha noe vettugt å bidra med.

    SvarSlett
  2. Ja, da er du også i gang med blogging. Så bra!

    SvarSlett